اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

نقش خانواده در محافظت از کودکان در برابر مواد مخدر

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس اجتماعی به همکاری اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس ابوظبی، دو جلسه آموزشی با عنوان “خانواده من، بزرگترین ثروت من” را در ساختمان فرماندهی برگزار کرد. در این جلسات، نقش خانواده به عنوان سپری محافظ برای حفاظت از فرزندان در برابر سوءمصرف یا اعتیاد به مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین تلاش های مداوم پدران و مادران در تقویت انسجام خانوادگی برای پرورش نسلی آگاه و متصل به ارزش ها و سنت های اجتماعی اصیل که نقش آنها را در جامعه تقویت می کند و آنها را از همنشینی با دوستان بد حفاظت می کند، مورد تأکید قرار گرفت.

سردار طاهر غریب الظاهری، مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس ابوظبی، بر اهمیت نقش خانواده در حفاظت از نسل ها در برابر خطرات مواد مخدر تأکید کرد و بر ضرورت ایجاد زبان گفتگو بین اولیای امور و اعضای خانواده تأکید کرد، زیرا عامل ترس و ارعاب در درمان این آفت مفید نیست.

او توضیح داد که مفاهیم نادرست رایج درباره مواد مخدر از مهمترین دلایلی است که به گسترش این آفت کمک می کند و توزیع کنندگان مواد مخدر اغلب شایعات و مفاهیم نادرستی را درباره مواد مخدر مطرح می کنند، مبنی بر اینکه باعث شادی، سرزندگی و نشاط می شوند، و هدف آنها از این کار به دست آوردن مصرف کنندگان جدید است که در دام این آفت گرفتار می شوند.

او به این نکته اشاره کرد که برخی انواع مواد مخدر باعث ایجاد توهم و آرامش در مصرف کننده می شوند، اما بسیار خطرناک هستند، به ویژه اگر مصرف کننده در حالت توهم و عدم تعادل و تأثیر بر ذهن رانندگی کند و در نتیجه تصادفات رخ دهد. همچنین برخی انواع مواد مخدر باعث می شوند مصرف کننده بسیار خشن شود و تغییرات رفتاری در او ایجاد کند و ذهن او را مختل کند و به اقدامات غیرمنتظره دست بزند.

او از تبعات منفی گسیختگی خانوادگی یا تفرقه پنهان بین زوجین هشدار داد، زیرا به ضعف نظارت بر فرزندان منجر می شود و آنها را در معرض فریب و نیرنگ توزیع کنندگان مواد مخدر قرار می دهد.

او به این نکته اشاره کرد که وبسایت خدمات فرصت امید در اینترنت در طول یک ماه بیش از 78 هزار بازدید داشته است تا با این خدمات و نحوه ارائه درخواست ها آشنا شوند، که نشان دهنده علاقه و توجه اعضای جامعه به پیشگیری و حفاظت از فرزندان در برابر پیامدهای خطرناک مصرف و اعتیاد به مواد مخدر است.

سرهنگ محمد عوض الشامسی، مدیر اداره پیگیری و بازرسی دوره ای پلیس ابوظبی، از خانواده ها خواست که نقش نظارت و توجه به بیماران بهبود یافته را تقویت کنند، به ویژه پس از درمان و بهبودی آنها، و مراقبت از آنها و گفتگو بر اساس اعتماد و درک متقابل را فراهم کنند، و از طریق مشارکت در فعالیت های ورزشی و اجتماعی هدفمند، حمایت ارائه دهند و آنها را به مطالعه، آگاهی و اتخاذ عادات مثبت و مفید تشویق کنند که به آنها امکان می دهد به طور جدی به بازسازی خود در میان توجه خانواده و بستگان فکر کنند.

سرهنگ دکتر سالم عبید العامری، مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر منطقه العین، به چندین محور در مورد مفهوم مواد مخدر، آسیب های آن، انواع آن و دلایل متنوع مصرف و رفتارهای مصرف کنندگان و روش های توزیع کنندگان مواد مخدر در رسانه های اجتماعی و پیشگیری و آگاه سازی پرداخت. همچنین در این دو جلسه، تلاش های پلیس ابوظبی در مقابله با مواد مخدر و آسیب های آن برجسته شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا